Gratis webinar kansengelijkheid

Stel jouw vragen over kansengelijkheid!

Na 23 juni – een dag hopelijk vol informatie en inspiratie over kansengelijkheid – zijn we er nog niet, want:
• Wat ga jij morgen anders doen in jouw werk om gelijke kansen te bieden?
• Hoe pas je de opgedane kennis toe in jouw werkomgeving?
• Wil je hierover in gesprek met deskundigen of collega’s uit het veld?
• Heb je vragen over drempels die je ervaart?

Voor het beantwoorden van deze vragen en meer, organiseren we een webinar als vervolg op het congres.

Meld je hier aan voor het gratis webinar over kansengelijkheid


Datum
: donderdag 22 september
Tijd: 16.00 - 17.30 uur
Locatie: online
Voor: alle professionals in onderwijs, jeugdzorg en gemeenten die kansengelijkheid willen verbeteren, zoals leerkrachten, IB'ers, beleidsadviseurs, jeugdconsulenten, directeuren en bestuurders.

De Gelijke Kansen Alliantie zal al jouw vragen beantwoorden onder leiding van Monaïm Benrida.

Gelijke Kansen Alliantie / Monaïm Benrida

De Gelijke Kansen Alliantie (GKA) werkt samen met scholen, gemeenten en maatschappelijke partners aan het verbeteren van kansengelijkheid in het onderwijs met aandacht voor thuis, school en de leefomgeving. Monaïm Benrida is vanaf dag één betrokken bij de alliantie, eerst als verkenner en tegenwoordig als programmaleider.

"Veel mensen associëren gelijke kansen met dat iedereen naar de universiteit moet kunnen gaan, maar daar gaat het niet om. Het gaat om het optimaal ontwikkelen van talent, en dat kan alleen als je aandacht hebt voor het kind. Dat gun ik elk kind en ik vind dat de opdracht voor onze samenleving. Wat we volgens mij vooral moeten beseffen met elkaar, is dat veel meer gekeken zal moeten worden naar wie nou in de klas zit. Daar moeten de vragen, de aanpak en de aandacht op aangepast worden. Wij moeten nog veel scherper kijken naar wat de leraar nodig heeft. De belangrijkste verschilmaker in het onderwijs is de leraar. Alles wat wij vanuit de Gelijke Kansen Alliantie doen, moet ervoor zorgen dat dát contact en de interactie tussen leerlingen en leraar, in dát ene klaslokaal, op die ene school, in die ene wijk, in die ene stad versterkt wordt."